حفاظت از منظر جهانی هورامان/اورامانات باید در اولویت قرار گیرد

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه با حضور در شهرستان پاوه، گفت: حفاظت از منظر جهانی هورامان/اورامانات باید به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار همه دستگاه‌ها و مردم قرار گیرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، سرهنگ کامیار رحمتی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه روز شنبه ۲۸ مهرماه با حضور در شهرستان پاوه ضمن بازدید از منظر فرهنگی جهانی هورامان/ اورامانات با فرماندار و رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان پاوه دیدار کرد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه در خصوص این بازدید گفت: با توجه به بازدیدهای انجام شده از سطح شهرستان باید تمهیداتی در خصوص حفاظت از آثار تاریخی و به ویژه بافت ارزشمند منطقه و همچنین افزایش تعاملات با سایر دستگاه‌های این شهرستان اتخاذ شد.

او تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرستان پاوه جزئی از منظر جهانی هورامان/ اورامانات است، حفاظت از بافت ارزشمند منطقه باید در اولویت همه دستگاه‌ها و مردم محلی قرار گیرد.

رحمتی همچنین با فرماندار شهرستان پاوه دیدار و عنوان کرد: بازدید میدانی مستمر  بافت‌های تاریخی از ضروریات است و به همین دلیل همکاری چندجانبه میان دستگاه‌ها برای حفاظت از میراث‌فرهنگی اجتناب ناپذیر است.

رحمتی با بیان اینکه شهرستان پاوه به عنوان بخشی از میراث جهانی هورامان/ اورامانات دارای ظرفیت بسیار بالایی است، افزود: این شهرستان از ظرفیت بالای جاذبه‌های گردشگری برخوردار است و با توجه به مقصد بودن این شهرستان در بحث گردشگری لازم است برای حفاظت از میراث‌فرهنگی منطقه  و فراهم کردن هرچه بیشتر رفاه و امنیت گردشگران تلاش به عمل آید.

رحمتی در پایان خاطرنشان کرد: یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه در ۲۴ ساعت شبانه روز با چشمان باز حافظ میراث ارزشمند تاریخی استان است و تمام تلاش خود را برای ایجاد امنیت و همچنین میزبانی ویژه از گردشگران خواهد کرد.

در شهرستان پاوه روستاهای هجیج، شرکان و نجار جزو عرصه منظر جهانی هورامان/اورامانات محسوب شده و و بافت تاریخی شهر نودشه نیز ثبت ملی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072801993
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha